Blog

07 jan

Kansmakers 2019: disruptieve gamechangers met impact

Samen met mijn collega’s van Redactieprofs zinnen we op het woord van komend jaar. Intussen wens ik u voor 2019 veel impact!

18 sep

Goed verhaal begint met goede briefing

Begrijp me niet verkeerd: ik hou van verrassing, laveer op de wind, ben wat ongeorganiseerd en door dat alles kei flexibel. Privé dan. Als het om mijn werk gaat, wil ik graag koers, piketpalen, beperking, kaders, deadlines. Waarom? Omdat een goed verhaal gedijt op gedegen voorbereiding. De (basis) stoffen, smaakmakers en toppings voor een goede (tekst) briefing.

05 jul

Overgangsperikelen

Twee heb ik er. Met overgangsperikelen en het vak Nederlands als troef. Kind 1 moet voor Nederlands een 5.4 halen om doublure te voorkomen. Kind 2 een 6,7 om een ​​compensatiepunt te scoren. In deze blog overtuig ik mijn kroost om het Nederlands (en elke andere taal) voorzichtig te bestuderen.

21 mei

Privacy statement

In het privacy statement meldt Helene de Bruin dat ze ingevulde persoonlijke gegevens puur gebruikt voor het opnemen en onderhouden van contact.

13 jun

Betalen, pannenkoek!

Lieve brieven zonder juridisch jargon en in heldere taal zetten meer zoden aan de dijk. Sinds incassobureau Intrum Justitia ‘sociale incasso’ toepast, krijgen ze minder vaak geïrriteerde debiteuren aan de lijn. En schuldeisers krijgen vaker en sneller betaald. Lang leve helder en toegankelijk taalgebruik.

27 jan

Vasthouden en beetpakken

Steeds vaker schrijf ik voor het web: een blog of een hele website. Dat is mooi, want je kunt zien hoe veel het gelezen en beklikt wordt. Maar het mooiste blijft tastbaar werk. Een blad dat je kunt vasthouden. Een blad dat ruikt en lekker aanvoelt. Drukwerk dat in een pakketje met de postbode komt. Deze week ontving ik TOOLZ, het relatiemagazine van DESTIL. Het inspireert bouw & industrie. En mij.

09 nov

Because-I’m-worth-it

Mijn eerste (en ik denk laatste) mode-blog. Deze blog verscheen eerder op de site van ’t Hart tassen.

28 aug

Vrouw trekt aandacht

Wat moet er op de cover? Die vraag kent elke redactie, uitgever of vormgever. Het antwoord geeft de doelgroep zelf op de vraag: “Waar kijk jij graag naar?”

21 mei

Mobile friendly, hoger in ranking?

Google geeft voorrang aan websites die ‘mobile friendly’ zijn. Kelderen de mobiel onvriendelijke sites en wat te doen om dit te repareren?